Olvasópróba 2015

Olvasópróba 2015

December - az utolsó sprint

2015. december 15. - morgen hart

Az október-novemberi rekord-csúszás kihatással volt a decemberi bejegyzések időzítésére is. De az mindenképp megnyugtató, hogy legalább az olvasmányokkal menetrend szerint haladok, ha már az irományokkal nem. Persze utóbbiakkal is utol kell érjem magam a következő két hétben.

Lássuk, mi vár még rám:

46. Egy könyv olyan szerzőtől, akinek a monogramja egyezik az enyémmel
47. Egy dráma vagy színmű
48. Egy betiltott könyv
49. Egy olyan könyv, ami tévés produkció alapján készült (vagy fordítva)
50. Egy olyan könyv, amit valamikor elkezdtem, de nem fejeztem be

46. Az enyémmel egyező monogramú szerző könyve

Sokkal egyszerűbb volt megtalálni ezt a kötetet, mint amire számítottam. Ismertetem a menetet:
1, rákeresünk a magyar szerzők listájára ABC-sorrendben;
2, megnézzük, hogy a feltételnek megfelelő nevek közül kinek szépirodalmi irányú az írói hajlama;
3, meggúglizzuk a választott író bibliográfiáját, és kiválasztjuk a nekünk tetsző könyvet.
Esetemben ez Gyárfás Endrétől a Magyar Lochness.

47. A dráma

Ennek a kiválasztása egy elég vicces történet. Ugyanis már a kihívás megkezdésekor pontosan tudtam, hogy mit fogok elolvasni erre a tételre. Évente olvasós nagy kedvencem. Egész éven át egy pillanatig sem kérdőjeleződött meg bennem, hogy megfelel-e majd. El is kezdtem olvasni, és három mondat után ott ültem leforrázva: hiszen ez nem dráma. (Nem, nem fogom elárulni, mi volt ez a vakvágány.)
Mivel a könyvespolcomon sorakozó kötelező olvasmányoktól, és általam látogatható könyvtáraktól 200 km-re vagyok, lefagytam pár percre. Aztán megráztam magam, elslattyogtam a könyvesboltba, és beszereztem Katona József Bánk bánját, mert úgy rémlett, hogy az nincs meg otthon.

48. A betiltott könyv

Azt rögtön az elején leszögezném, hogy a betiltott könyv alatt olyan könyvet értek, ami valamikor, valahol akármilyen rövid időre be volt tiltva. Megint "Gúgli a barátunk"-alapon kezdtem a keresésbe. Számos lista jött velem szembe, valaha betiltott, mára népszerű regényeket összegyűjtve. Ezek közül kiválogattam az átfedéseket, azok közül is azokat, amik érdekesnek tűntek. Végül leadtam a listát az otthoniaknak, hogy egyet szerezzenek meg, és szállítsák le. A könyvtárból végül Vladimir Nabokov Lolita-ja érkezett. Az alapján, amit tudok róla, soha nem olvastam még ilyesmit, de azt hiszem, amikor úton-útfélen negyvenes anyukák a Szürke ötven árnyalatát olvassák, belefér ez is.

49. A könyv, ami tévés produkció alapján készült

A tétel második felét (tévés produkció készült a könyvből) eleve kizártam, hiszen volt már a listámon megfilmesített regény. Továbbá egy néhány évvel ezelőtti szülinapi ajándéknak köszönhetően, nem is a népszerű helyszínelős/nyomozós/vámpíros/miegymásos sorozatok alapján írt könyvvel kell elbánnom.
Mint minden magyar gyereknek, nekem is szerves része volt cseperedési életszakaszomnak a Mézga család. Amit nem tudtam, hogy az összefoglaló cím négy sorozatot takar. Ebből a második etap a '72-es Mézga Aladár különös kalandjai. A könyv 1974-ben jelent meg, Romhányi József tollából, Nepp József rajzaival gazdagítva.

50. A könyv, amit félbehagytam egyszer

Volt egy könyv, amit félbehagytam egyszer. Nem örökre, csak gondoltam erőt gyűjtök, aztán majd valamikor folytatom. Talán most, Kafkán edződve (meg a határidő szorításában) már nem fogok elhasalni rajta. Stanislaw Lem: Álmatlanság.

A bejegyzés trackback címe:

https://olvasoproba2015.blog.hu/api/trackback/id/tr758173722

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása