Olvasópróba 2015

Olvasópróba 2015

Májusi lista

2015. április 30. - morgen hart

Ebben a hónapban megpróbálom visszafogni magam, és négy könyvvel kihúzni valahogy, mert végre ott tartok a kihívásban ahol kell, és nem szeretnék túlszaladni.

Az ehavi négyek:

17. Egy könyv, amit egy barátom ajánlott
18. Egy könyv, ami Pulitzer-díjat kapott
19. Egy valós történeten alapuló könyv
20. Egy könyv az olvasmánylistám aljáról

17. A könyv, amit egy barátom ajánlott

Amikor szembejött a reading challenge decemberben, épp a páromnál voltam. Együtt kezdtük nézegetni a listát. Majd lekapott egy könyvet a polcról, és elém tette: "Ezt mindenképp olvasd el!". Most érkezett el az ideje. Orson Scott Cardtól a Végjáték volna az. Azért ebben a kategóriában fut, mert magamtól egészen biztosan nem olvastam volna el. Egy számomra kedves ember odaadó lelkesedése kell ahhoz, hogy bemerészkedjek a sci-fi világába. Soha nem olvastam még ilyesmit. Kicsit tartok is tőle, hogy mennyire fogok tudni megbirkózni vele, ugyanakkor kiváncsi is vagyok.

18. A Pulitzer-díjas könyv

Az az igazság, hogy ilyen regénnyel sem találkoztam még. Ezért első körön meggúgliztam, hogy mik is ezek egyáltalán (a lista elérhetőségét kiteszem az állandó linkek közé, ha valakit érdekelne). Végigpörgetve a címeket, először Margaret Mitchell és Hemingway között hezitáltam. Aztán eszembe ötlött, hogy a cél az volna, hogy kilépjek a komfortzónámból. Így a lista tetejére görgettem, és egyenként elkezdtem utánanézni a könyveknek. Volt olyan, ami egyértelmű volt, hogy nem szeretném elolvasni. Volt ami tetszett, de a különböző fórumokon az olvasói hozzászólások elbizonytalanítottak. Végül a 2005-ös díjazott lett az, aminél azt mondtam, hogy nem is vagyok kiváncsi rá, ki mit mond róla, ezt el akarom olvasni. Ez a Gilead Marilynne Robinsontól. Kicsit még necces, hogy hogy fogok hozzájutni, a könyvtáramban csak egy példány van belőle, így minden nap ellenőrzöm, hogy mikor válik elérhetővé, remélem nem fogok lecsúszni róla.

19. A valós történeten alapuló könyv

Mark Logue - Peter Conradi: A király beszéde. Say no more.

20. Könyv az olvasmánylistám aljáról

Ebben az esetben a tétel értelmezésével elmolyoltam egy darabig. Ez most vajon egy olyan könyv kéne legyen, amit nagyon nem szeretnék elolvasni? Ha fizetnek érte akkor sem? Van pár ilyen... Vagy vegyem előre az ötven tételes lista utolsó darabját? Végülis jelenleg ez az olvasmánylistám... Végül úgy döntöttem, hogy egy olyan könyvet választok, amit már évek óta kerülgetek, szeretném elolvasni, de mindig elhalasztom, mert félek, hogy a nyelvezete, a tartalma megnehezíti a befogadást. De közben ott munkál bennem az is, hogy a múltam megismeréséhez, a szakmai fejlődésemhez hozzá tudna tenni ez az írás. Most elszántam magam, jöhet Kós Károly és Erdély.

A bejegyzés trackback címe:

https://olvasoproba2015.blog.hu/api/trackback/id/tr367415410

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása