Olvasópróba 2015

Olvasópróba 2015

Számító szeptember

2015. szeptember 09. - morgen hart

Mostanra nagyjából rendeződtek a körülményeim, nincs semmi olyan rendkívüli esemény, ami komolyabb akadálya lenne annak, hogy könyvet vegyek a kezembe. Mégis, eljött az idő, amikor már számolgatom az oldalakat, mikor kiválasztom, hogy mit olvasok. A karácsonyi készülődést is el kell kezdeni, és a Tolsztoj-féle csúszás is megszorításokra kényszerít az utolsó negyedévben. Így ha minden hónapra jut egy-két könyv, amit mindenképp el akarok olvasni, akkor a maradék két-három darabnál az egyik legfontosabb szempont az oldalszám. Hogy ez a gyakorlatban hogy néz ki, az alábbiakban ki is fog derülni.

A kihívás soron következő darabjai:

32. Egy trilógia
33. Egy könyv a gyerekkoromból
34. Egy könyv szerelmi háromszöggel
35. Egy könyv, ami a jövőben játszódik
36. Egy könyv, ami középiskolában játszódik

32. A trilógia

Bevallom őszintén, ennél a tételnél az oldalszám volt az egyetlen szempont, ami alapján választottam. Ilyen módon egyből kiestek a klasszikusok - A Gyűrűk Ura, Az Úr sötét anyagai trilógia (bár azt úgysem szeretem, egyszer elég volt), és így tovább. Olyan együttesre volt szükség ami egy hét alatt elolvasható, úgy, hogy mást is csinálok mellette. Végül Ákos vezetett rá a megoldásra. Mutatott egy honlapot, ahol a Reading Challenge egyes tételeire vannak javaslatok (linket kivételesen nem csatolok, nem emlékszem a címére), ott bukkantam rá Paul Austertől a New York trilógiára. 394 oldal.

33. A könyv gyerekkoromból

Ennél a tételnél előre bérelt helye volt Fekete Istvánnak és a Tüskevárnak. Már a Vuk olvasásakor úgy éreztem, hogy jó lenne valamilyen módon még egyszer becsempészni Fekete Istvánt a listába. És ha visszagondolok, a Tüskeváron kívül csupán két-három olyan regény volt, amire máig nosztalgiával gondolok vissza gyerekkoromból. Most ez nyert.

34. A könyv szerelmi háromszöggel

Amikor ezen a tételen gondolkoztam, teljesen szabadjára engedtem a fantáziám. Annyira közhelyes ez a tétel, hogy úgy gondoltam, bármilyen csöpögős-nyálas-szenzációhajhász-sikerkönyvet hajlandó vagyok elolvasni, ha megtetszik. Végül egy láthatóan roppant népszerű (ciki, nem ciki, én még nem hallottam róla) darabra esett a választásom. Philippa Gregory: A másik Boleyn lány lett a kiválasztott. Le sem merem írni, hány oldalas, de mivel nagy kedvencem volt a Tudorok című sorozat, gyanítom, hogy minden mást háttérbe rakva fogom felfalni.

35. A könyv, ami a jövőben játszódik

Ennél a tételnél megint csak a könnyen olvashatóság és kis terjedelem volt a kiválasztás fő szempontja, így a klasszikusok rögtön kiestek. Végül Paolo Bacigalupi ifjúsági sci-fijét választottam, a Hajóbontókat. Így első ránézésre elég érdekesnek tűnik.

36. A könyv, ami középiskolában játszódik

Erre a könyvre, hála A másik Boleyn lánynak, valószínűleg már csak szeptember legvégén, inkább október elején kerül sor, de arra nagyon rágyógyultam. Ez pedig szintén egy bérelt helyes tétel, nagy kedvencemet fogom elolvasni újra: Szabó Magdától az Abigélt.

A bejegyzés trackback címe:

https://olvasoproba2015.blog.hu/api/trackback/id/tr717773554

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása