Olvasópróba 2015

Olvasópróba 2015

Augusztus - fél hónap

2015. augusztus 19. - morgen hart

A július sajnos nem úgy sikerült, ahogy terveztem. A Háború és béke sokkal jobban igénybe vett, mint amire számítottam, és nem csupán a júliusi utolsó tétel csúszott át augusztusra, de a hónap fele is eltelt, mire a egyáltalán el tudom kezdeni. Így erre a hónapra háromnál többet nem merek bevállalni, ezekből ráadásul az első még múlt hónapi, és ez a botlás a kihívás teljes hátralevő részében éreztetni fogja a hatását. Legalább lesz min izgulni...

29. Egy könyv, ami olyan helyen játszódik, ahova mindig is szerettem volna elmenni
30. Egy könyv, ami a születésem évében jelent meg
31. Egy könyv, ami rossz kritikát kapott

29. A könyv, ami olyan helyszínen játszódik, ahova mindig is szerettem volna elmenni

[Erre a hónapra ez a bónusz könyv. Egyáltalán nem vagyok benne biztos, hogy a Háború és béke után még bármi beleférne, de biztos ami biztos, listázom ezt is. - írtam július elején...] A helyszínre két variáció volt: Írország vagy Barcelona. A lehetőségeknek utána járva Barcelona nyert. És a regény, ami itt játszódik: Carlos Ruiz Zafóntól A szél árnyéka. (A csatolt link érdekessége, hogy a cikket, amire mutat, egy rokonom írta. Engem teljesen felvillanyozott, mikor rábukkantam.)

30. A könyv, ami a születésem évében jelent meg

Tartozom egy vallomással. Ennél a tételnél egy icipicit csalok. Történt ugyanis, hogy a Jászai Mari téren az antikvárium elé kirakott 200 Ft-ért vihető könyvek polcán megakadt a szemem egy Leslie L. Lawrence köteten, amit még nem olvastam. Öcsém is, én is kedveljük a műfajt, így egyre szűkebb a még nem olvasott darabok köre. Rögtön le is csaptam rá, és mikor fellapoztam, láttam, hogy a kiadás éve megegyezik a születési évemmel. Akkor el is raktároztam, hogy jó lesz ez, majd ha eljön ez a pillanat. Utóbb rákeresve kiderült, hogy az eredeti kiadás egy évvel korábbi. De sebaj. Az a példány, amit én olvasok, a születésem évében jött ki a nyomdából. Punktum. Így aztán A suttogó árnyak öblével pihenem ki az elmúlt hetek megpróbáltalásait.

31. A rossz kritikát kapott könyv

Még mindig meg tudok lepődni, hogy milyen listák lelhetők fel a neten. Eddig bármikor elbizonytalanodtam, hogy hogyan is taláhatnék egy könyvet, ami alkalmas a kihívásba, elég volt csak meggúglizni a követelményt, és rögtön kaptam egy akkurátusan összeállított listát. Így volt ez most is, így aztán a 12 klasszikus, ami rossz kritikát kapott listáról F. Scott Fitzgeraldtól A nagy Gatsbyt választottam. Azóta készültem elolvasni, hogy láttam a legutóbbi filmfeldolgozást. Ami némileg meglepett, az a könyvtáros bácsi hozzászólása volt, valahogy így hangzott:
"A nagy Gatsby? Látta a filmet? Tetszett, ugye? Nahát, a könyvtől ne várjon sokat. Buta kis történet."

Így aztán a könyv kétszeresen is rossz kritikát kapott. Azt hiszem tökéletes választás volt.

A bejegyzés trackback címe:

https://olvasoproba2015.blog.hu/api/trackback/id/tr137718138

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása