Olvasópróba 2015

Olvasópróba 2015

Október - takaréklángon

2015. október 12. - morgen hart

Vannak, akik tudják, hogy az októberem mellbevágó hirtelenséggel lett igen sűrű. Még egy hónapja sem sejtettem, hogy mostanra egy új város megismerése, egy új munkahelyen való helytállás fogja az energiáim 80%-át lekötni. A maradékot meg inkább főzésre használom, mint olvasásra-írásra, így újfent kicsit megcsúsztam. De mindent meg fogok tenni, hogy ne bukjam be a kihívást itt a célegyenesben.

Lássuk, mit kellene teljesíteni ebben a hónapban:

37. Egy könyv, aminek a címében egy szín szerepel
38. Egy könyv, ami megríkat
39. Egy könyv, amiben varázslat van
40. Egy képregény
41. Egy könyv olyan szerzőtől, akitől még nem olvastam semmit

37. A könyv, aminek a címében egy szín szerepel

Az egyik legkorábbi könyvespolc élményem otthonról (értsd: mióta az eszemet tudom, mindig ezen a köteten akad meg a szemem a polcon, jövet-menet) Krúdy Gyulától a Vörös postakocsi. Mikor elolvastam ezt a tételt, semmi másra nem tudtam asszociálni, bár a kínálat igen vastag ebben a témában. De mivel szégyenszemre leéltem úgy huszonhat évet, hogy Krúdytól még nem olvastam semmit, beülök a sarokba a Vörös postakocsival és egy fröccsel.

38. A könyv, ami megríkat

Érzelgős típus vagyok, nem titok. Időnként még egy-egy reklámfilmen is képes vagyok elérzékenyülni. Mégsem volt könnyű a választás. Az általam még nem olvasott könyvek igen számos tömegéből - lássuk be - elég nehéz lenne olyat választani, amiről biztosan tudom, hogy megríkat. Maradnak azok, amiket már olvastam, és emlékszem, hogy sírtam rajtuk. Ami még mindig nem garancia arra, hogy másodszor is beleizzad a szemem. Biztos, ami biztos, azt a könyvet választottam, amin emlékeim szerint a legnagyobb átéléssel bőgtem első olvasáskor. Syrie James Jane Austen naplója című kötetének teljesítményét némileg csorbítja a tény, hogy éppen akkor keveredtem szakítós szituációba, mikor a regényt olvastam. Elképzelhető, hogy adott esetben a Dörmögő Dömötör is hasonló érzelmeket váltott volna ki belőlem. Meglátjuk...

39. A varázslatos könyv

Az első gondolatom Harry Potter volt. De ha most elolvasnám az első részt, folyton a maradék hatot próbálnám becsempészni valahova. Elvetettem. A második ötlet Mary Poppins volt. Valamikor ott ült a polcomon P. L. Traverstől A csudálatos Mary, de annak nyoma veszett, s eltökéltem, hogy ha Mary Poppins, akkor csakis az alapsztorit vagyok hajlandó elolvasni. Na, az nem volt bent a könyvtárban. Ekkor jött a favágás. Ment a "könyv varázslat" a gúgliba, a gúgli kidobott valamit, irány az online katalógus, nincs bent/nincs meg. Végül a moly-on, a Haeztetszettezistetszenifog-kategóriában találtam egy könyvet, ami a hozzászólások-leírások alapján kicsit cukorsziruppal nyakon öntött Joanne Harrisnek tűnt. Természetesen nem volt bent a könyvtárban, de az írónőnek egy másik regénye igen. Remélem, van benne varázslat - ezt ugyanis elfelejtettem megnézni, a találaton felbuzdulva azonnal kivettem Sarah Addison Allentől a Sugar Queen - Édes életet.

40. A képregény

Gyermekkorom Garfield és Donald kacsa magazinjaitól eltekintve nem vagyok nagy képregény fogyasztó. A napilapokban megjelenő Kázmér és Huba képsorok teljesen kielégítik ilyen irányú igényeimet. Az egyetlen képregény-típus, aminek évek óta rajongója vagyok, az (újra)színezett Korcsmáros Pál-féle Rejtő-feldolgozások. Miután hozzájutottam az első keményborítós példányomhoz, el is határoztam magamban, hogy megtanulok "korcsmárosul" rajzolni. Nem sikerült. Azóta megelégszem a nézegetésével. És végre alkalmam adódott, hogy az eddigi egy kiadványomat elkezdjem gyűjteménnyé alakítani, A 14 karátos autó beszerzésével.

41. Könyv olyan szerzőtől, akitől még nem olvastam semmit

Ezen tétel esetében minimális fejtörésre sem volt szükségem. Ákos a kezembe nyomta Sylvia Plath Az üvegbura című könyvét, mondván olvassam el. Elolvasom.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://olvasoproba2015.blog.hu/api/trackback/id/tr717962114

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása